Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní příprava budoucích učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností
Nejedlý, Adam ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
V mnoha případech je pro uplatnění v současné společnosti nezbytné pochopit povahu a platnost informací předkládaných na základě vědeckých poznatků. Stejně tak je v souladu s rychle se rozvíjejícími obory vědy, techniky a technologií nutné mít dostatek kompetentních lidí připravených pro práci v těchto oblastech. V důsledku toho se vědecké dovednosti jeví jako základní složka přírodovědné gramotnosti, na jejíž rozvoj je vzdělávání žáků v mnoha zemích zaměřeno. Postoje učitelů k významu vědeckých dovedností hrají ve vzdělávání žáků zásadní roli, protože vnímání jejich důležitosti je východiskem pro zprostředkování jejich významu žákům a následně pro jejich rozvoj u žáků. Je také důležité, aby se učitelé cítili dostatečně kompetentní k výuce těchto dovedností. Podmínkou toho je, aby byly kvalitně a dostatečně připravování ve vysokoškolské přípravě učitelů. Cílem výzkumu bylo charakterizovat profesní přípravu učitelů biologie v oblasti vědeckých dovedností. Byla provedena obsahová analýza anotací a sylabů oborových předmětů ve studijních programech. Pro zjištění postojů bylo realizováno dotazníkové šetření zaměřené na vnímání důležitosti, vlastní kompetentnosti a vysokoškolskou přípravu studentů v oblasti vědeckých dovedností. Studenti vnímali vědecké dovednosti jako důležité, avšak jejich přípravu...
Přínos dalšího vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
KOPECKÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Cílem práce je zjistit, jak jsou tito žáci připraveni na budoucí povolání, jaké výhody jim přinese, pokud budou mít více výučních listů a proč je další vzdělávání těmto žákům doporučováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, možnosti vzdělávání těchto žáků, podpůrná opatření a stručnou charakteristiku mentální retardace, specifických poruch učení a ADHD. V praktické části je kvalitativním výzkumným šetřením vytvořeno několik případových studií. Ty vznikly na základě dlouhodobého pozorování a rozhovorů se žáky, učiteli a speciálním pedagogem. V závěru jsou případové studie analyzovány a zodpovězeny výzkumné otázky.
Tranzitní programy jako podpora tělesně postiženého člověka při přechodu ze školy do zaměstnání
Benešová, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Název: Tranzitní programy jako podpora tělesně postiženého člověka při přechodu ze školy do zaměstnání Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem tranzitních programů pro osoby s tělesným postižením. Vymezuje oblast tělesného postižení, zmiňuje vývoj péče o osoby s tělesným postižením a představuje situaci ve výchově, vzdělávání a poradenství ve vztahu k lidem s tělesným postižením v současnosti. Dále práce ukazuje možnosti integrace člověka s tělesným postižením na úrovni společenské a pracovní s upozorněním na specifické rizikové situace v životě člověka s tělesným postižením, zejména na problematiku nezaměstnanosti. Stěžejní část práce popisuje tranzitní program s jeho principy a cíli a představuje realizaci konkrétního příkladu. Cílem práce bylo zjistit, ve kterých oblastech života cítí lidé s tělesným postižením nespokojenost a zda jsou služby tranzitních programů zaměřeny tak, aby v těchto oblastech mohlo být u klientů tranzitních programů dosaženo pocitu osobní spokojenosti. Proto byl proveden průzkum technikou dotazníku. Z jeho výsledků lze vyvozovat, že největší nespokojenost respondenti pociťují v oblasti zaměstnání. Vzhledem k tomu, že tranzitní programy zaměřují své služby zejména na získání vhodného zaměstnání pro své klienty, lze je v tomto směru podpořit. Z šetření však také vyplynula...
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách
Bílková, Karolína ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Sekot, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Kariérové poradenství v systému výchovného poradenství na středních školách se zabývá problematikou přístupu k profesnímu poradenství v rámci středních škol. Pomoc s výběrem vhodné profese nebo další soustavné přípravy k budoucímu povolání je bezpochyby důležitou součástí života každého středoškoláka a vždy měla své místo ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním kariérového poradenství v dnešním školském systému, výchovném poradenství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby a možnosti práce v této oblasti poradenství, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce současných středoškolských, výchovných poradců k této problematice a také, zda-li tak je naplňen vytyčený cíl. Na pozadí tří konkrétních škol a jejich koncepcí, přístupů k problematice i odlišných kulturních i socioekonomických podmínek, budou vysvětleny shody a rozdílnosti jednotlivých koncepcí výchovného poradenství.
Výuka cizích jazyků a proces přípravy učitelů cizích jazyků v období 1990-2012
Čermáková, Helena ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na změny ve výuce cizích jazyků a na nové požadavky na vzdělávání a přípravu učitelů cizích jazyků po roce 1989 včetně krátkého přehledu historie výuky cizích jazyků a vývoje přípravy učitelů. Sleduje změny v oblasti cílů výuky, změny vztahů učitele a žáka, změny užívaných metod práce. Zabývá se novým přístupem k výběru a využití učebních materiálů a zařazením nových technologií do výuky. Pojednává o zavedení Společného evropského referenčního rámce jazyků a Evropského jazykového portfolia. Práce předkládá formou rozhovoru i osobní zkušenosti vyučujících cizích jazyků s výukou a s možnými cestami k dosažení požadované kvalifikace.
Profesní perspektivy žáků a studentů střední a vyšší odborné školy pedagogické
Doksanská, Ivana ; Prokop, Jiří (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se věnuje profesní přípravě, hodnocení výhod a nevýhod učitelské profese a profesním perspektivám. Cílem práce je přehledná studie popisující profesní přípravu budoucích předškolních pedagogů na úrovní středního a vyššího odborného vzdělávání a interpretace dat získaných výzkumem. Práce má část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů týkajících se profesní přípravy, profesních perspektiv a učitelské profese. Praktická část je cílena na získání a interpretaci postojů, hodnocení profesní přípravy a profesních perspektiv žáků a studentů. K analýze získaných údajů byl použit dotazník. Součástí práce je i interpretace výsledků, doporučení pro praxi i celkový závěr. Klíčové pojmy: Negativa učitelské profese Pozitiva učitelské profese Profese učitele Profesní příprava Profesní perspektiva
Tranzitní programy realizované v rámci studia praktické školy dvouleté
HAVELKOVÁ, Denisa
Ve své práci jsem se zaměřila na přechod ze školy do zaměstnání u lidí s mentálním postižením. Popisuji základní terminologické vymezení pojmu mentální postižení. Dále je v práci popsáno rozdělení a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. Následuje popis období dospívání, které úzce souvisí s tímto důležitým posunem v životě, profesní příprava mládeže s mentálním postižením, samotný přechod ze školy do práce a také důležitý popis tranzitního programu. Cílem práce je, zaměřit se na průběh pracovního začleňování osob s mentálním postižením. Cílovou skupinou jsou tedy klienti, kteří program nyní navštěvují. Praktická část práce začíná zvolením vlastních cílů. V dalších podkapitolách následuje metodika, kterou jsem si pro tuto práci zvolila k dosažení cílů. Podle rozhovorů se zaměstnanci a klienty jsem sepsala průběh tranzitního programu a zaměřila se na jejich prospěšnost. Tranzitní program vnímám jako specifický program, který má v otevřené občanské společnosti své platné místo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.